måndag 26 september 2011

Äntligen!

Ja, jag säger som Gert Fylking: Äntligen! Jag har länge letat efter ett vettigt mönster på en helt vanlig kofta som inte är alltför tjock. Min Hedda-kofta blev jag väldigt nöjd med, den är hur mysig som helst. Men ofta har man mer användning för en kofta som inte är fullt så tjock - då kan man använda den året runt.

Bild lånad från Dagens mönster

Dagens mönster hittade jag så äntligen det jag sökte efter. Som ni ser fanns där förresten koftmönster till hela familjen! Det enda jag är lite osäker på är storleken, brukar äldre mönster vara små i storlekarna? Jag tror jag vill ha de rätt så luftig, hellre lite för stor än lite för liten!

Tidigare har jag varit lite rädd för koftor där man ska använda väldigt tunna stickor då det ju tar så lång tid. Den här ska stickas med stickor 3,5 och då jag stickar ganska hårt brukar jag få gå upp en halv eller hel storlek. Det kommer nog gå som en dans!

1 kommentarer:

Emma sa...

Tack för svaret :) Jag hittade faktiskt en återförsäljare till spritsen på nätet! www.bagarenochkocken.se och de hade en hel del spännande tillbehör /Emma

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...