fredag 11 februari 2011

Tändsticksask med porträtt

För ganska exakt ett år sedan fyndade jag några gamla porträtt. Sedan dess har de blivit liggande även om jag hela tiden vetat vad jag skulle ha dem till. Jag hade helt enkelt glömt bort dem - tills nu!

Jag klistrade fast ett bakgrundspapper på en tändsticksask och fäste sedan fotot ovanpå med lite självhäftande tejp. För att göra det lite extra fint knöt jag fast ett band längst ner runt asken. Pysslet gick hur fort som helst att göra och jag tycker faktiskt att resultatet blev riktigt bra. Tyvärr var inte fotot exakt lika stort som tändsticksasken, men det löste sig ju fint med lite papper och ett fint band!

Jag gjorde två olika, det här är den ena. Den andra får ni se en annan dag! Vill man se fler varianter har jag gjort en tändstickask med tidningsurklipp och ett par askar med korsstygn.

Tips: Tygband har ju en tendens att fransa sig lite när man klippt av det. Det löste jag genom att pensla lite genomskinligt nagellack i kanten.

1 kommentarer:

Lovisa sa...

Så fint! Och vilket bra tips, det ska jag komma håg :)

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...