måndag 21 februari 2011

Plädprojekt

Nu har jag börjat på ett nytt projekt! Jag har länge funderat på att göra en filt av mormorsrutor, men det har liksom inte blivit av än. Var dessutom lite inne på att inte göra den klassiska mormorsrutan utan någon slags variant. Började därför leta i min pysselpärm efter något passande projekt. Hittade då den här filten från Drops. Jag använder inte samma garn, men virkar likadana rutor som i mönstret. Det kommer ta lååång tid. Då jag inte har så mycket garn av samma färg har jag köpt lite brunt och gräddvit också. Det bruna ska jag ha till kanterna när jag virkar ihop alla rutor och det vita ska jag göra rutor av.



När jag började hade jag förresten planer på att göra en vågig filt efter mönster jag hittade hos Husmorsskolan, men då det visade sig ta hur lång tid som helst och dessutom vara riktigt tråkigt lade jag ner det efter bara ett par varv..Ska jag göra en sån får det nog bli modell mindre.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...