måndag 31 januari 2011

Sticka för fest och vardag

För några dagar sedan visade jag upp boken Sköna virkade plagg som jag fyndat för 5 kr. Nu är det dags för Sticka för fest och vardag ur samma serie. Även i den fanns några fina plagg som jag vill prova på att göra någon gång. Nu ska jag bara lära mig att tyda stickmönstren! Det har ju gått med virkningen, så jag borde väl klara av det med stickningen också. Hoppas jag...


Så sött!
 
De här ser stora och mysiga ut.

Det är faktiskt ganska kul att kika i handarbetsböcker från 70- och 80-talen. Det finns så mycket som är tidstypiskt och ganska fult...

Väst - toppenbäst. Klatschigt värre!
Synd bara att västen är så ful...

De här grabbarna är ju såå coola i sina hemstickade orange 70-talströjor.

1 kommentarer:

Anna sa...

Mysigt, jag hittade nyss en del mönster också. Det finns mycket dom kommer igen :-)
HA en bra kväll
Anna

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...