torsdag 6 januari 2011

Mönsterstickade pulsvärmare

Som jag nämnt tidigare har jag nyligen lärt mig sticka mönster. Mitt nästa projekt efter benvärmarna blev ett par handledsvärmare. Jag tycker det är lite svårt att beräkna hur många maskor man behöver för att de ska bli lagom (tips, någon?), så de blev naturligtvis lite för små. Detta löste jag dock med att virka hankar och sedan sy i knappar på den andra sidan. Tanken var först att ge bort dem, men då jag är lite för bra på att ge bort saker som jag faktiskt gillar själv tänker jag behålla dem själv. Dessutom lyckades jag göra ett litet fel på mudd nummer två - råkade sticka räta  på ett halvt varv, vilket resulterade i att det blev en utbuktande rand precis där. Då jag upptäckte det lite för sent lät jag det vara. Det är ju så tråkigt att ta upp...

Baksidan på muddarna
Framsidan
 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...