torsdag 27 januari 2011

Femtimmarskoftan snart klar!

Just nu håller jag på med femtimmarskoftan. Hittade ett riktigt tjockt garn och stickar med nr 8. Den kommer bli så varm och mysig! Har redan varit och köpt mer garn en gång och tyckte att jag tog i när jag köpte tre nystan. Nu är jag nästintill klar (4 varv återstår) och självklart har garnet trytit ännu en gång..Jag har i alla fall lärt mig att köpa en ordentlig laddning garn med en gång!

När jag inhandlade garnet senast sprang jag på en annan sort som hade blivit så fint till en liten kofta. Enligt banderollen ska man använda stickor nr 4, men jag tänker testa om det funkar med nummer 5. Då blir den nämligen något större.



Wohoo, jag är så stolt över att jag, som länge inte trodde att jag kunde sticka, lyckades göra en hel kofta! Visserligen har jag behövt ta upp och sticka baklänges några gånger då jag gjort fel, men nu har jag ju å andra sidan blivit en riktig hejare på det...

Bild på koftan kommer så snart den är helt färdig! Måste hitta några snygga knappar att sy i + virka knapphål.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...