tisdag 28 december 2010

Stickade muddar med stjärnmönster

Då jag nyligen lärt mig hur man stickar mönster ville jag ge mig på något fint motiv. Det fick bli stjärnor! I min stora pysselpärm hittade jag ett mönster på vantar, men då det fortfarande känns lite avskräckande att använda strumpstickor och att dessutom göra en tumme så fick det blir något enklare. Ett par pulsvärmare kändes lagom avancerat. Jag försökte leta upp något mönster för att se hur många maskor jag skulle behöva, men trots det var det inte lätt. Det är ju så svårt att mäta under tiden, då man ju inte kan ta av alla maskor och prova..Så sett är det enklare med virkning! Följden blev att muddarna blev lite för små, men det tänker jag lösa genom att virka öglor och sy i röda knappar på andra sidan. Nu ska jag bara hitta några fina knappar, vilket tyvärr inte verkar vara det enklaste. De jag hittade i sybehörsaffären kostade 8-9 kr styck, vilket jag tyckte var lite dyrt om man behöver ca 10 stycken..så dyra muddar hade jag ingen lust att göra! Någon som har något tips på ställe där man hittar prisvärda knappar?


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...