måndag 20 september 2010

Farmors stora pysselpärm

I eftermiddags besökte jag min mysiga farmor och fick då tillfälle att kolla igenom en av hennes tjocka pärmar med mönster som hon sparat ihop från diverse tidningar ända sedan 70-talet. Det mesta var virkade små dukar som jag inte var så intresserad av, men jag hittade några go'bitar! De mönster jag gillade fick jag ta med mig hem, det blev bland annat mönster på en virkad sjal, på virkade tofflor, virkad pläd och stickade & virkade mössor. Här ska det pysslas! Har redan börjat med ett par tofflor, de kommer bli grymt mysiga.

För övrigt håller jag på med ett par virkade muddar från boken Virka muddar! av Maria Gullberg. Det var lite knepigt att förstå hur man skulle gå tillväga, men nu har jag fattat. Foto kommer så fort de är klara!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...