tisdag 6 april 2010

Kinabok med tidningspapper och bokmärke

I mitt pysselförråd hade jag tidigare en anteckningsbok från Pysselgrottan. Jag visste inte riktigt vad jag skulle göra med den, så därför har den fått ligga tills nu. I samband med att jag hittade mitt finfina hobbylack kom jag på att jag kunde göra servettdecoupage av den. Började med att fixa till baksidan, men blev inte riktigt nöjd..Bestämde mig därför för att istället klä den med tidningspapper. I hålet på framsidan satte jag handgjort papper med rosenblad samt ett bokmärke. Den här gången blev jag nöjd!

2 kommentarer:

Vero sa...

Jag har också gjort servettdecoupage på dem, men har då målat sidan en gång med grundfärg, det blev så genomskinligt annars.

I helgen har det varit äggmålning... hehe...

Ha det gott!

Lillstrumpan sa...

Smart! Min blev också lite genomskinlig, det var det som inte var så snyggt..ska prova att måla dem innan nästa gång!

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...