måndag 22 februari 2010

Virkad flugsvamp - skallra!

För ett tag sen lånade jag en bok om amigurumi på biblioteket. När min syster kikade i den fick hon syn på en virkad svamp som hon tyckte var fin. Hon hade önskemål om att göra den som en bebisskallra till hennes 5 månader gamla son. Sagt och gjort - jag började virka, men insåg redan från början att jag inte ville att svampen skulle bli så spetstig som den i boken. Följde därför bara mönstret när jag gjorde foten och prickarna, resten virkade jag på frihand så att den fick precis en sån form som jag ville.

I mitten av stoppningen stoppade jag en liten bjällra (finns att köpa i hobbyaffärer), så att den låter lite om man skakar på den. Försökte dessutom att fästa alla delar extra noga eftersom man inte vet om han kommer bita i den. Jag vill ju inte att han ska sätta i halsen!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...