onsdag 3 februari 2010

Pastasås med bacon och krossade tomater

Följande recept är en beskrivning på en väldigt god pastarätt som går väldigt snabbt att göra. Det är min syster som har hittat på det och jag tar mig friheten att dela med mig av det! Jag försökte ta foton på rätten sist jag lagade den, men det blev inte riktigt bra och det såg inte tillräckligt aptitligt ut för att det skulle få komma med på bloggen.

Pastasås med bacon och krossade tomater
1 gul lök
1 paket bacon (140 g)
1 burk krossade tomater (400 g)
1 burk crème fraiche (2 dl)
Salt
Svartpeppar

Fräs baconet i en stekgryta tills den fått färg. Tillsätt löken och låt den bli mjuk. Häll i krossade tomaterna och crème fraiche och låt det koka upp. Salta och peppra efter behag. Servera med tagliatelle och en god sallad.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...