söndag 7 februari 2010

Farligt goda daimkakor!


Mmm, har bakat igen! Den här gången blev det Daimkakor som jag hittade hos Kalasgott. Jag gjorde dock om receptet lite så att det skulle passa mig.

Det här behövs till ca 20 kakor:
200 gram rumsvarmt margarin
1 3/4 dl socker
1 msk vaniljsocker
1 msk bakpulver
4 dl vetemjöl
(1 msk vatten)
ca 180 g Marabou mjölkchoklad med daim

...och så här gjorde jag:
1. Blanda margarin och socker.
2. Tillsätt vaniljsocker, bakpulver och mjöl.
3. Om det är svårt att få degen att hålla ihop tillsätter du nu 1 msk vatten.
4. Hacka chokladen i bitar (jag tycker om stora chokladbitar så jag delade varje ruta i fyra delar) och blanda i degen.
5. Forma till små bollar och lägg dem glest på en plåt klädd med bakplåtspapper.
5. Grädda mitt i ugnen i 175°c i 10-12 minuter. Låt kakorna svalna på plåten.


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...