fredag 6 november 2009

Virkade innetofflor

För nåt år sen såg jag ett par jättefina innetofflor i en affär och tänkte då att man ju lika gärna skulle kunna göra ett par själv. Sagt och gjort! Jag köpte garn och började virka. Det var ganska lätt och jag kunde ju pröva ut storleken på mina egna fötter. Jag började med sulan då jag gjorde en avlång remsa. Sedan virkade bara runt den tills jag kom till ovansidan av toffeln. Då minskade jag antalet maskor i ena sidan så att toffeln fick en liten ovansida. Jag VET att de blev skitfula, Nu har jag dessutom använt de ett bra tag, så de har blivit lite "ruffiga". I vilket fall är de är jättemysiga att ha på sig när man är lite frusen! Det är inte alltid man vill ha ett par tjocka raggsockar, så då funkar dessa alldeles utmärkt. Undertill sydde jag fast fuskskinn som jag mätte ut med hjälp av en skosula. På så sätt halkar man inte när man har dem på sig.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...